vecka 37 + 0

Idag ä det måndag och jag är i vecka 37+0, jag har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.. troligen kommer han innan de men vi får väl se. magen har blivit jätte spetsig och nästan ännu lägre än sist skulle jag tro. knappt sovit inatt, och idag har jag fullt upp.. orkar inte!

Du och barnet vecka 37
Mamman:
Dags att ladda med kolhydrater! Du känner förmodligen värkar oftare och starkare, det är ingenting att oroa dig över. se det som en väckarklocka, nu är det dags att ladda med kolhydrater som tex pasta och bröd! när förlossningen börjar kommer du att bränna ca 500 kalorier i timmen. att föda barn är som att springa ett maraton, så det är bra om du är förberedd. vila mycket, ät ordentligt, och ladda med kolhydrater då går det bättre!
Bebis
Större och större ! nu samlar barnet näring som behövs under förlossningen. Hon eller han drar in fostervatten i lungorna och pressar ut det igen, om och om igen, det sista av det här vattnet pressas ut vid förlossningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0